Allt fler företag vill synas i samhällsnyttiga sammanhang

I år arrangerades Musikhjälpen i Västerås som är ABB:s största svenska verksamhetsort. I årets insamling fokuserade man på budskapet: ”Sex är inte ett vapen.” – ABB vill bidra till det här viktiga ämnet. Därför ställde vi upp, berättar Christine Gunnarsson på ABB. I en egen glasbox på Stora Torget där Musikhjälpen höll till kunde besökare utmana en tvåarmad Yumi-robot i fyra-i-rad. En match mot Yumi kostade 25 kronor och hela bidraget gick direkt till Musikhjälpen. ABB dubblade insatsen för varje spel. Glasburen bemannades av ABB-personal som hjälpte till med spelet och berättade mer om företagets verksamhet till dem som ville veta.

Många ur personalen har dessutom anslutit sig och själva engagerat sig i att samla in pengar till den gemensamma ABB-bössan, ”ABB för Musikhjälpen". Utöver detta auktionerade ABB  ut VIP-middagar till företagets två historiska lokaler - Villa Asea i Västerås och Herrgården i Ludvika. 

 Även andra deltar i välgörenhet

Barn och cancer hör inte ihop därför skänker vi en julgåva till Barncancerfonden, skriver Pepperl och Fuchs. I Barncancerfondens julpaket möter vi Julius som är 6 år gammal. Julius har i lite drygt tre års tid behandlats för opticusgliom, en slags hjärntumör, på Karolinska sjukhuset i Solna. Julius drömmer om att bli kock och visar gärna upp ett partytrick eller två när man träffas.

I år kommer vi inte att dela ut några julklappar till dig som kund. Vi har valt att stödja Barncancerfondens viktiga arbete istället, skriver  AH Automation i sitt senaste julutskick.

Dagmar Zitkova E-mail:dagmar.zitkova@vtf.se
Publicerad 2019-12-17 15:12:32

Basic information about Automation Magazine